ANTWERPEN – Event- en marketingbureau Zanzibar werkt in opdracht van de stad Antwerpen aan Experience Antwerp, een portaalsite waarop bezoekers tickets kunnen kopen voor een brede waaier aan toeristische activiteiten. Zanzibar, dat hiervoor een samenwerking van 6 jaar met stad aangaat, mikt op de dag- en weekendtoeristen die tijdens hun bezoek aan de stad verschillende culturele of ontspannende activiteiten willen combineren.
“Als lokale reseller houden we de vinger aan de pols van wat er leeft en beleefd wordt in de stad”, zegt Mats Raes, zaakvoerder bij Zanzibar. “Het aanbod zal hier ook op worden afgestemd. Dit is meteen ook het unieke voordeel van een initiatief als Experience Antwerp: met onze lokale verankering kunnen we aanvullend werken op grote spelers als Tripadvisor, booking.com en vele andere.”
Er wordt ook een samenwerking opgezet met de lokale gidsenvereniging van de Antwerpse Stadsgidsen.
Eén plaats voor trip naar Antwerpen
Dankzij Experience Antwerp zullen de bezoekers hun volledige trip makkelijk kunnen plannen en afhandelen op één plaats. Naast de stedelijke musea, de Antwerpse Stadsgidsen en het vernieuwde Antwerpse Het Steen zullen toeristen ook kunnen kiezen uit een breed aanbod met culinaire, culturele en recreatieve belevingen.
Schepen voor Toerisme Koen Kennis: “Het zijn uitdagende tijden voor de toeristische sector. Meer dan ooit is het belangrijk om als lokale overheid een langetermijnvisie te ontwikkelen, en ruimte te maken voor projecten die op een duurzame manier bijdragen aan het toeristische en economische weefsel van de stad.” Ook voor het culturele aanbod in Antwerpen is Experience Antwerp een goede zaak, aldus schepen voor Cultuur Nabilla Ait Daoud.