Eventonline, de online evenementengids uit Boechout heeft Semindex van de Concentra Media Groep (Hasselt) overgenomen. Door die overname versterkt Eventonline zijn leiderspositie in de zogenaamde MICE-industrie. MICE staat voor meeting, incentives, conferencing en exhibitions.
Erik Wood en Olivier Wauters zetten Eventonline in 2005 op als een online evenementengids. Dat was in feite nog lang voor anderen in de sector bezig waren met digitalisering. Er was in die markt maar weinig geloof dat het project zou slagen. De twee partners zijn er evenwel altijd vanuit gegaan dat digitaal de enige toekomst was.
Concurrent Semindex was vele jaren de belangrijkste gids voor iedereen die een vergadering, een seminarie, een congres of een zakelijk evenement wilde organiseren. Semindex werd in 1978 ogestart en bracht een gedrukte publicatie uit. Het werd overgenomen door de Concentra Media Groep en ging pas veel later online.
Omdat Semindex als product niet langer meer paste in de strategische herschikking van de kernportfolio van de Concentra Media Groep hebben wij het bedrijf verkocht, zegt ceo Marc Vangeel.
“Semindex is een belangrijke aanwinst voor ons”, aldus Erik Wood. “Onze doelgroepen zijn dezelfde: managementsassistenten, bedrijfsleiders, professionals in de evenementen- en seminariebranche, marketing- en communicatieverantwoordelijken en eventplanners.”
Semindex blijft voorlopig nog online maar het portaal zal in de loop van het jaar verdwijnen.
Erik Wood en Olivier Wauters runnen ook nog het platform Venues Online. Het is een online evenementengids die zich tot de B2B-markt richt. Ze lanceerden daarnaast ook nog het MICE Magazine, een gratis online magazine dat alle nieuws uit de meeting- en eventsector bundelt.
Met dit totaalaanbod hebben Wood en Wauters wél een groot aandeel in de globale markt. “We bereiken vandaag zeker 2000 bezoekers die op zoek zijn naar relevante informatie uit de MICE-sector.”