eventa_rent © Wim Hadermann.

Eventa Rent is klaar voor kleinere en coronaveilige events

Eventa Rent had net geïnvesteerd in geheel nieuw aanbod en nieuwe magazijninrichting toen de coronacrisis uitbrak. Na een korte periode van paniek en stress werd zaakvoerder Tomas Wijns één ding duidelijk: ook in een crisis zijn er kansen. In de reeks van stad Antwerpen 'Door de ogen van Antwerpse ondernemers' vertelt hij zijn verhaal.

“Na de initiële paniek en stress in maart 2020 hebben we snel geschakeld”, vertelt Tomas Wijns van Eventa Rent. “Ik startte een bedrijf in handhygiëne en we beslisten om onze springkastelen een weekend te verhuren aan de prijs van één dag. Daarna hebben we onze tijd gebruikt om heel veel na te denken en aan de basis van ons bedrijf te werken. We zijn een webshop gestart, ontwikkelden een voorraadsysteem en bedachten een procedure met kleurcodes voor ons magazijn.”

WaW/Make it Work, een sociaal ondernemend uitzendkantoor en stad Antwerpen stelden voor om iemand met een afstand tot de arbeidsmarkt een werkervaringsstage te laten doen bij Eventa Rent. “Dat hebben we gedaan. We zijn erg blij over dat traject en zeker over de samenwerking met WaW en stad Antwerpen. Die partners luisterden echt naar onze behoeftes en dat is erg fijn.”

“We kijken heel hard uit naar versoepelingen, maar beseffen dat de sluizen maar gefaseerd zullen opengaan. Daarom hebben we alles in huis gehaald om kleinere en coronaveilige events te organiseren. Zolang onze klanten maar tevreden zijn. Onze hoge tevredenheidsscore is iets om trots op te zijn, maar het is vooral belangrijk op economisch vlak. Zo groeien we als onderneming, op weg naar naar onze ultieme droom als plezierleverancier: met afhaalpunten over het hele land elke Belg gelukkig maken met feestmateriaal.”