Ellis

Ellis legt focus niet langer op hamburger

De Belgische pionier van de premium hamburger viert binnenkort haar tiende verjaardag met een volledig nieuw concept. De maanden in lockdown betekende een keerpunt voor Ellis Gourmet Burger, met hoofdkantoor in Sint-Niklaas. Het team kiest voor een hernieuwd aanbod met bijpassende huisstijl. Daarbovenop schrapt Ellis Gourmet Burger de laatste twee woorden in haar naam en gaat nu door het leven als ‘Ellis’.

De focus zal niet langer bij de hamburger liggen, al blijft die gelukkig wel bestaan. Het geüpdatete menu krijgt de toevoeging van allerlei ‘comfort dishes’. Onder meer de Sizzling Steak, Ribs, steak tartaar, pulled-meat stews en een groot assortiment aan meat- & plant-based fingerfood zijn terug te vinden op de kaart.

Ellis bleef de afgelopen jaren innoveren. De samenwerking met kwaliteitsslager Dierendonck en de lancering van de ‘Beyond Burger’ waren een groot succes. Het was de eerste burger van een grote keten in België die smaakt naar vlees, maar 100% vegan is. Ook in het nieuwe aanbod blijven vegetarische en veganistische gerechten een belangrijke rol spelen bij Ellis.

Bij een nieuwe kaart hoort ook een nieuw design. Ellis kiest voor kleurrijke en grungy elementen, terug te vinden in het interieur. Hiermee zetten ze hun ‘edgy’ way of life opnieuw in de verf. Een knipoog naar de beruchte slogan ‘Who the f*ck is Ellis?’ die de muren versierde in de restaurants.