Hamburgerketen Ellis Gourmet Burger werd opgericht in 2011 met als doel premium hamburgermaaltijden aan te bieden met hoogwaardige producten afkomstig van lokale leveranciers. Ellis opende haar eerste vestiging tien jaar geleden in Brussel en telt vandaag 16 vestigingen verspreid over België, 4 in Nederland en 1 in Frankrijk.
Begin 2018 werd bekend dat ceo Thierry Canetta en medeoprichter Amaury Hendrickx, de twee resterende oprichters van Ellis Gourmet Burger, op zoek waren naar nieuwe partners om het groeiverhaal van de hamburgerketen mee te ondersteunen. Die partners werden het Antwerpse Top Brands en Gimv. Nu willen de stichters zich op nieuwe projecten toeleggen.
Top Brands wordt zo meerderheidsaandeelhouder. Investeringsmaatschappij Gimv blijft aan boord via haar bestaande minderheidsparticipatie. Met hun gebundelde expertise willen Top Brands en Gimv niet alleen een snelle doorstart nemen met Ellis Gourmet Burger, maar ook verder bouwen aan het groeiverhaal in binnen- en buitenland.
“Ondanks de uitdagende situatie waarin de horeca zich vandaag bevindt, zien wij nog heel wat groeipotentieel”, vertelt Stef Meulemans, ceo Top Brands en Ellis Gourmet Burger. “We versterken onze positie en bereiden ons voor op een succesvolle heropstart wanneer de horeca terug definitief open mag. Met Gimv hebben we bovendien een solide compagnon aan boord met een bewezen trackrecord in de consumer sector.”