Secretaressedag

Een speciale attentie voor Secretaressedag

Vandaag op Secretaressedag of Assistant Day stelt Secretary Plus haar interactieve salaristool voor assistants en officepersoneel voor. Dit online instrument is ontwikkeld in samenwerking met het marktonderzoeksbureau iVOX en wordt ter beschikking gesteld via de website.

Sinds 2010 organiseert Secretary Plus tweejaarlijks een groot salarisonderzoek in de niche van ondersteunende functies. Die informatie en expertise heeft de HR-consultant nu in een nieuwe, interactieve vorm gegoten.

De meest recente lonen en aanvullende extralegale voordelen van 6.000 Belgische assistants en officemedewerkers vormen de basis van deze tool. Het interactieve karakter ervan zal ervoor zorgen dat de gegevens voortdurend up-to-date blijven. In combinatie met de jarenlange ervaring van Secretary Plus zal dit vanaf heden een betrouwbare bron van informatie voor werkgevers en werknemers zijn.

De interactieve salaristool biedt twee mogelijkheden:  enerzijds kunnen assistants hun huidig loon in de weegschaal leggen, anderzijds kunnen ze steeds een salarispakket voor een bepaalde functie simuleren. Na het invullen van de persoonlijke salaris- en profielgegevens kunnen medewerkers in de supportniche hun loonpakket vergelijken met gelijkaardige profielen en zo nagaan of hun volledig salarispakket inclusief extralegale voordelen in balans is. Bovendien kunnen ze zien hoe hun loon kan evolueren in functie van bepaalde criteria (werkervaring, regio, sector, functie).

Dankzij deze tool krijgen zowel werknemers als werkgevers een indicatie van het gangbare salarispakket voor een specifiek profiel. De resultaten verschijnen onmiddellijk op scherm en kunnen afgedrukt en/of als PDF gegenereerd worden. De deelnemers ontvangen het rapport ook per mail.

Secretary Plus, onderdeel van USG People, is al meer dan 20 jaar marktleider in selectie, rekrutering, uitzending, outsourcing en opleiding van meertalige assistants. In België heeft het bedrijf een netwerk van 15 vestigingen, waaronder in Antwerpen, en beschikt het ook over een specifiek platform voor kantoorpersoneel:
WeAssistYou.com.