MALLE – De verkoop van schoonmaakproducten steeg significant tijdens de coronacrisis. Ecover, producent van ecologische schoonmaakmiddelen, gaat deze meerverkoop nu inzetten om duurzame start-ups en de ecopioniers van morgen een duwtje in de rug te geven. Het merk investeert ruim 500.000 euro in een fonds waar bedrijven en organisaties met innovatieve oplossingen voor de klimaatproblematiek een beroep op kunnen doen.
Ecover richt al meer dan 40 jaar haar pijlen op de wegwerpmaatschappij en op plastic afval in het teken van een groenere toekomst. De toegenomen vraag naar schoonmaakproducten als resultaat van de COVID-19 pandemie heeft er voor gezorgd dat Ecover haar capaciteit in Malle de afgelopen maanden heeft moeten uitbreiden en bijgevolg meer producten heeft verkocht.
“Een deel van onze capaciteit hebben we ingezet om handdesinfectiegel te produceren voor zorginstellingen in de regio. Nu is het tijd om na te denken over hoe we onze samenleving opnieuw willen opbouwen. Onze missie is een ‘Clean World’ revolutie. 40 jaar geleden hebben wij een klein merk met grote ambities gelanceerd. Nu willen we anderen helpen om hetzelfde te doen”, zegt Tom Domen, Global Innovation Manager bij Ecover.
Fonds voor duurzame ideeën
Als antwoord op COVID-19 en met de blik op de toekomst, lanceert Ecover het ‘Fertilise the Future Fund’. Het merk roept bedrijven en organisaties met duurzame en innovatieve ideeën en met een passie om de planeet te helpen op om een beroep te doen op dit fonds.
In aanmerking voor een subsidie uit dit fonds komen onder andere oplossingen voor het behoud en herstel van bossen en andere terrestrische ecosystemen, zoetwatervoorraden, mariene ecosystemen en oceanen, duurzame landbouw en voedselproductiesystemen en hetverbeteren van biodiversiteit. Aanvragen kunnen worden ingediend vanaf zaterdag 20 juni tot en met 31 augustus.
Ecover, één van de grootste producenten van ecologische was- en reinigingsmiddelen in Europa, heeft zijn Europese productielocatie in Malle, België, en vestigingen in de Verenigde Staten, Engeland en Duitsland. De producten zijn in meer dan 40 landen beschikbaar.