Louis Ballegeer heeft woord gehouden. Met de opening van een nieuw kantoor in Oostkamp is Easy Life nu ook sterk verankerd in West-Vlaanderen. Louis Ballegeer had eerder al aangeduid dat hij de West-Vlaamse markt op wilde. Het Antwerpse dienstenchequebedrijf zet daarmee zijn expansie onverminderd verder. Met 11 kantoren, verspreid over nagenoeg heel Vlaanderen blijft nu enkel Limburg nog een blinde vlek voor het bedrijf.
De markt voor dienstenchequebedrijven is in volle beweging. Er is overigens nogal wat onzekerheid in de sector. De plannen van de overheid met de dienstencheque zijn niet erg duidelijk.
Easy Life laat zich daar niets om gelegen en groeit als onderneming onverminderd verder door. Louis Ballegeer zette zijn onderneming op in 2009 en werkt ondertussen al met 700 man aan poets- en strijkpersoneel. Hij runt nu vier kantoren in het Antwerpse (Schilde, Borsbeek, Berchem en Kontich) en is ondertussen uitgezwermd tot in Vlaams Brabant: Londerzeel. Met Oostkamp is Easy Life nu ook sterk aanwezig in West-Vlaanderen. Eerder werden al kantoren geopend in Middelkerke en Oostduinkerke.
Vandaag maken liefst 7000 Vlaamse gezinnen gebruik van de huishouddiensten van het bedrijf. Het gaat Easy Life in dit opzicht vooral om de persoonlijke contacten en een goede service. Vandaar ook het belang van de plaatselijke verandering van de kantoren in de regio. Dan hebben de klanten meteen ook een eigen aanspreekpunt.
“Ik heb een aantal jaren bij een ander dienstenchequebedrijf gewerkt”, zegt zaakvoerder Louis Ballegeer. “Ik raakte er van mijn kant van overtuigd dat ik die business ook aankon. Vandaar de idee om met de hulp van een investeerder, in casu mijn vader een eigen bedrijf op te zetten. Easy Life was van begin af een succesverhaal. Wij bedienen nu honderden gezinnen in de brede regio van Brussel en Antwerpen.”
Het geheim achter het succes van Easy Life? Volgens Louis Ballegeer “het respect voor het eigen personeel. Bij Easy Life worden de mensen in hun job ernstig genomen. Ze worden gerespecteerd in hun dagdagelijkse activiteiten. “Wij gaan bovendien intensief achter nieuwe klanten aan. Wij doen actief aan klantenwerving. Met vaste prijzen. Terwijl veel concurrenten van ons de klanten geregeld extra kosten aanrekenen houden wij ons heel strict aan de barema’s van de dienstencheques. Wij achten erop dat de klanten geen onaangename verrassingen te verwerken krijgen. De werknemers bv. maaltijdcheques toekennen en de rekening daarvan doorschuiven naar de klanten vinden wij not done. Onze klanten weten dat. Ze blijven ons dan ook trouw.”
Easy Life tekent voor een omzet van pakweg 12 miljoen (!) euro.