ANTWERPEN – Duval Union, het ecosysteem van digitale marketingbedrijven, zet samen met sportmarketeer Robbie Cop de schouders onder Flying Colours, een innovatief sportmarketingbedrijf in de Europese topsportmarkt. Flying Colours wil digitalisering en innovatie ondersteunen bij sportclubs en -federaties, merken, atleten en hun sponsors en ziet sport als bindmiddel voor maatschappelijke waarde of sports equity.
Robbie Cop blikt terug op meer dan 15 jaar digitale media en marketing bij onder meer Microsoft en Telenet. Tussen 2011 en 2015 leidde hij het digitale content marketingbedrijf Content Lab. De afgelopen vier jaar was hij reeds actief in het beheer van commerciële rechten van enkele Rode Duivels en spelers uit de Premier League en de Italiaanse Serie A en de exploitatie van innovatieve sponsorprojecten in de Europese topsport.
Flying Colours activeert en ondersteunt clubs en federaties, atleten, sponsors, goeie doelen en sportmedia op het vlak van marketing technologie, innovatieve sponsoring, portretrechten, mediarelaties en charity management.
Robbie Cop, managing partner Flying Colours: “Het gaat om het vinden van de perfecte match tussen persoonlijkheid, doel en publiek, en het creëren van waarde door middel van maatschappelijke relevantie en resonantie.”
Duval Union, opgericht op 1 september 2014, is een consulting, marketing- en communicatiegroep die experts uit verschillende domeinen bij elkaar brengt en merken en bedrijven helpt groeien door een combinatie van technologie en creativiteit.