FranCorp, een consultant in franchise en license heeft Dunkin’ Donuts er kunnen van overtuigen om zich te richten op de Belgische markt. Het managing adviesbureau brengt zo de nr. 1 in donuts naar Antwerpen.
De Amerikaanse keten Dunkin’ Donuts werd opgericht in 1950 en is intussen de wereldwijde marktleider in de verkoop van donuts. Het bedrijf staat met 11.500 verkooppunten op de achtste plaats in de prestigieuze Entrepreneur’s Franchise List Top 500. Het assortiment van Dunkin’ Donuts wordt in meer dan 40 landen verkocht en bevat meer dan 50 verschillende soorten donuts, maar ook een uitgebreid gamma aan koffies, bagels en muffins.
“Na een evaluatie van het aanbod hebben we geconstateerd dat dit type concept nog niet bestaat op de Belgische markt”, zegt Nick Boury, zaakvoerder en franchise-expert van Francorp Benelux. “We hebben Dunkin’ Donuts kunnen overtuigen om, samen met de juiste partner, de Belgische consument kennis te laten maken met hun sterk concept van hoge kwaliteit.”
Aan interesse blijkt er alvast geen gebrek. FranCorp evalueert momenteel al een aantal geschikte operatoren die de capaciteit hebben om zowel financieel, operationeel en logistiek meer dan 15 Dunkin’ Donuts verkooppunten te openen in eigen beheer verspreid over de centrumsteden in België. Antwerpen en Brussel staan daarbij op de voorste rij. Francorp zal Dunkin Donuts promoten tijdens de beurs Ondernemen te Brussel.
FranCorp is vandaag de adviseur voor 200 van de 500 grootste franchisingketens ter wereld. Tot het klantenbestand behoren oa. McDonald’s, Holiday Inn, Siemens, TNT, Shell, Texaco e.a.