De Franse onderneming is momenteel al op eerder bescheiden schaal aanwezig in België, met 70 laadpalen in vijftien verschillende laadstations. Maar het is de bedoeling om dat aantal de komende jaren stevig op te trekken. Driveco mikt tegen 2026 op 1.000 laadpalen in België, in 210 verschillende laadstations. Tegen 2030 zouden dat 1.500 laadpalen op 260 locaties moeten zijn.
Het bedrijf wil Belgische bedrijven voorzien van reguliere laadpalen, met een vermogen van 11 tot 22 kilowatt. De directe inkomsten uit die verkoop zullen geïnvesteerd worden in snelladers (50 tot 400 kilowatt) op publieke plaatsen. Aan die laatste palen zal per laadbeurt worden betaald. Het objectief is om in totaal van zowat zeven op de tien palen snelladers te maken.
“Elektriciteit is overal, dus we kunnen de laadpalen plaatsen waar de mensen komen”, zegt Victor de Vilmorin, de verantwoordelijke voor de Belgische markt. Hij denkt daarbij onder meer aan supermarkten, shoppingcentra en (weg)restaurants. “Maar het is niet de bedoeling om het tankstation van de toekomst te worden.”