De Dockx Group gaat omnichannel. Het vervoersbedrijf uit Wilrijk positioneert zich met zijn nieuwe dienst Dockx Select tussen de retailers, de producenten en de klanten. Het gaat erom dat de klanten vaak geen blijf weten met de grote goederen die ze gekocht hebben. Dockx gaat nu verschillende servicepunten openen waar hun grote goederen kunnen aankomen en waar ze ofwel een wagen kunnen huren of een geassisteerd transport kunnen regelen.
De Dockx Group was tot nog toe gebouwd op drie peilers. Je kunt er auto’s huren, je verhuis laten organiseren of een transport opzetten: Dockx Rental, Dockx Movers en Dockx Logistics. Met de Service Shops komt er nog een vierde dienstverlening bij die afgesteld wordt op de snelle digitalisering van de maatschappij. De klanten kopen kennelijk steeds meer via het internet maar worden dan wél geconfronteerd met transportproblemen. Dockx stelt in dit opzicht zijn knowhow ter beschikking om oplossingen aan te brengen. Toonaangevende bedrijven als IKEA, Ixina, Bpost, Mars, Group Thys, SLS en DHL werken hiervoor al met Dockx samen. Onlangs werd het nieuwe center in Drogenbos geopend volgens het nieuwe concept. In de komende maanden komen er nog vijf extra Service Shops.
Mario De Bruyn, commercieel directeur van Dockx Group: “Klanten kunnen er terecht in een winkel van zo’n 400 m² om een (verhuis)voertuig te huren, om verhuismateriaal te kopen of om een geassisteerde verhuis te regelen. Nieuw is dat de shop ook dienst doet als afhaalpunt voor grote pakketten. Zo is de shop uitgerust met een magazijn van 1.450 m² dat bedrijven kunnen gebruiken als lokaal distributiekanaal.”
Met de ingebruikname van 5 nieuwe Service Shops en het regionaal distributiecentrum in Nijvel wordt het personeelsbestand tegen eind dit jaar uitgebreid met minstens 30 werknemers. In totaal zal Dockx dan 200 mensen tewerkstellen.