https___static.nieuwsblad.be_Assets_Images_Upload_2022_03_02_49982490-3dd5-4fa9-9983-642c896811a6 Foto Jelle Jansegers

Discobaar A Moeder brengt eigen T-shirts op de markt

ANTWERPEN - Het Antwerpse dj-duo Discobaar A Moeder lanceert eigen T-shirts in samenwerking met het Antwerpse kledingmerk Kleir. Ze maakten drie verschillende shirts met typische quotes.

De legendarische quotes van de Ras en de Schele zijn voortaan vereeuwigd. En dat op drie T-shirts. De T-shirts komen er in samenwerking met het Antwerpse merk Kleir, de zelfverklaarde  dialectambassadeur van de Antwerpen. Kleir wil het Antwerpse dialect opnieuw op de kaart zetten door middel van kledij met typische Antwerpse uitspraken op.

“Schudde me da stoofvlees”

“Discobaar A Moeder en Antwerpse oneliners gaan hand in hand. Toen we een eerste keer samenzaten, zijn Mathias en ik bijna achterover gevallen van alle quotes die de Ras en de Schele hebben verzameld doorheen de jaren”, zegt Nick Daelemans van Kleir.

Lot uwen air in de vestiairSchudde me da stoofvlees en gewoon (Discobaar) A MOEDER kwamen uit de bus. “Toen de gasten van Kleir ons contacteerden, dachten we direct: ja, dit klopt. Het verhaal zit goed en we zijn enorm content met het resultaat”, vertelt Wouter Hoet (de Schele) van Discobaar A Moeder.

 

Wouter Hoet (links) en Gunther Van Reusel (rechts) van Discobaar A Moeder. Foto Jelle Jansegers

Webshop

De T-shirts zijn te koop via de webshop van Kleir. Niet toevallig zijn ze net klaar voor de avond van Discobaar A Moeder in de Lotto Arena op vrijdag 11 maart. Wie nog geen outfit had, is bij deze geholpen. “Zeker na een lange periode zonder feestjes, is de goesting enorm groot. Voor de feestvierders die het vergeten zouden zijn, heb ik nog twee tips: lot uwen air in de vestiair en komt schudde me da stoofvlees”, zegt Gunter Van Reusel (de Ras) van Discobaar A Moeder.