Een jaar na hun nationale corona-initiatief ‘De Grootste Buurtbistro’, een campagne die mensen aanspoorde om tijdens de lockdown maaltijden af te halen bij hun favoriete restaurant, wil Dinnergift de horeca en haar liefhebbers opnieuw een handje helpen. Daarom klopten co-oprichters én zussen Astrid, Laurien en Charlotte Van den Broeck aan bij Timothy Verhaeghe en zijn bedrijf WebFaster. Samen lanceren ze nu samen de app TableFixr.
De app is een sociaal netwerk dat foodies stimuleert om, op basis van voorkeur, op een leuke manier nieuwe restaurantjes te ontdekken. Je kan vrienden volgen, de favorieten van foodies uit je omgeving of bekende Vlamingen bekijken en zo je eigen bucketlist aanvullen. Er staan 22.000 restaurants op de app die zijn ingedeeld in inspiratielijstjes met thema’s. De testfase van de app verliep alvast goed.
“Het is leuk om zoveel positieve feedback te krijgen”, vertelt Astrid. “Niet alleen van onze gebruikers, maar ook van de restaurants. Sinds de testlancering komen er elke maand 300 gebruikers bij en dat beginnen de restaurants stilletjes aan te merken. Wanneer ze de app downloaden zien ze dat er al mensen zijn die hen als favoriet hebben aangeduid of op hun bucketlist hebben staan. Dat vinden ze leuk.”
Tegen eind 2022 wil TableFixr 10.000 gebruikers aantrekken en op termijn ook uitbreiden naar andere landen.