De meest in het oog springende realisaties van het bedrijf uit Schilde zijn de schermen van DPG Media en de Lotto Arena. Daarnaast levert Digitopia beeldkranten voor onder meer bpost, Lunch Garden, Proximus, Crelan en Aveve. Met de Centoview software kunnen bedrijven deze schermen zelf programmeren.
Daarnaast legt Digitopia zich ook toe op robotica en multisensoriële toepassingen, waarbij geur, beeld en muziek worden gecombineerd.
Nieuwe samenwerkingen
Met de overname realiseert Digitopia Group een omzet van 10 miljoen euro en beheert het meer dan 25.000 digitale touch points in zes landen. In de vestigingen in Schilde, Paal-Beringen en Kortrijk zijn nu in totaal 45 medewerkers actief. Mede-oprichter en managing partner bij Centomedia Luc Van Lommel blijft op post als bestuurder bij Digitopia. Jan Bussels wordt CEO en neemt samen met Sylvie Van de Leest de dagelijkse leiding waar van de groep.
Tegelijk start Digitopia een strategische samenwerking met Retail & Offices uit Hove, gespecialiseerd in innovatieve retail- en officeconcepten.
De grootste
“Met de overname van Centomedia wordt Digitopia Group met voorsprong de grootste Belgische speler in digital signage”, zegt CEO Jan Bussels. “De synergie tussen beide bedrijven en de gezamenlijke knowhow biedt ons de mogelijkheid om ook op Europees vlak een belangrijke speler te worden.”
Luc Van Lommel, mede-oprichter van Centomedia vult aan: “Onze bedrijven kennen een gelijkaardige geschiedenis, maar tegelijk zijn er andere accenten gelegd. De focus op de ontwikkeling van Centoview om hoge zelfredzaamheid aan de gebruikers te bieden sluit naadloos aan bij de full service communicatiecapaciteit die Digitopia sterker heeft ontwikkeld. Met nu meer dan veertig product- en communicatiespecialisten hebben we de oplossing én ervaring voor elk marktsegment.”