Hoe heb je het nieuwe jaar ingezet?
“Naast een warme tijd met familie en vrienden ben ik blij het nieuwe jaar ingezet te kunnen hebben met positief soldennieuws. De winterprik en de zon trokken heel wat kooplustigen de eerste soldendagen, waardoor onze modehandelaars met een positief cijfer konden starten.”
Wat was je belangrijkste verwezenlijking van 2024?
“Met de Week van de Belgische mode en de Lingerieweek zijn we er dit jaar opnieuw in geslaagd om lokaal en Belgisch shoppen bijzonder breed in de kijker te zetten. Consumenten blijven informeren over het belang van winkelhieren blijft nodig en daar zijn we met onze twee campagnes heel goed in geslaagd. Het enthousiasme van retailers, merken, consumenten en onze gaststad Hasselt staken het enthousiasme van ons team ook telkens weer aan.”
Wat zijn je professionele voornemens voor dit jaar?
“Met een sterk programma willen we moderetailers ook dit jaar verder toekomstklaar maken. Er komen weer nieuwe retailuitdagingen op ons af en daar willen we met ons aanbod van workshop en events op inspelen. Daarnaast vind ik het ook belangrijk om modehandelaars te blijven verbinden met elkaar: samen staan we immers een pak sterker dan alleen.”
Wat zijn je persoonlijke voornemens voor dit jaar?
“Dit jaar wil ik vooral voldoende tijd maken en nemen om te sporten. Een gezonde geest in een gezond lichaam klopt als een bus, en met lange dagen en vaak avondwerk is een goede balans echt noodzakelijk. Daarnaast wil ik ook dit jaar opnieuw heel wat boeiende exposities en leuke plaatsen ontdekken om op die manier inspiratie op te doen en verwonderd te kunnen blijven.”
Wat wens je andere ondernemers toe?
“Ik wens alle (mode)ondernemers een jaar toe met een goede verkoop, een gemotiveerd team en een goede werk-privébalans. Retailtijden blijven uitdagend en het is niet altijd evident om je elke dag opnieuw even gedreven en enthousiast in te zetten als het weer of de algemene maatschappelijke sfeer een domper zet op de verkoop. Laat 2025 een jaar worden waar consumenten hun lokale modehandelaar meer dan ooit appreciëren en zich in de watten laten leggen door de service en het aanbod die onze moderetailers bieden.”