ANTWERPEN – Stadsbrouwerij De Koninck gaat samenwerken met het jonge Antwerpse kledinglabel KLEIR. Samen hebben ze de handen in elkaar geslagen om een trui uit te brengen: ZEGTMORBOLLEKE. Zo wordt KLEIR. de officiële verdeler van de trui die de naamsverandering van het De Koninckbier in de verf zet.
Het De Koninckbier is even typisch Antwerps als de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal, het MAS en Pieter Paul Rubens samen. Hoewel er De Koninck op het etiket staat, hebben de fans het De Koninckbier hun eigen koosnaampje Bolleke, naar het typische bolvormige glas, gegeven.
Voor de aankondiging van de officiële naamsverandering van Bolleke De Koninck naar kortweg Bolleke heeft de Stadsbrouwerij samen met KLEIR. een limited edition trui ontworpen. Het Antwerps kledinglabel, dat werd opgericht door de 26-jarigen Nick Daelemans en Mathias Vertessen, heeft een groot hart voor het dialect van de Scheldestad.
Nick Daelemans van KLEIR.: “Om als jong bedrijf te kunnen samenwerken met een iconische brouwerij die in 1833 is opgericht, is bijna niet te vatten. De naamsverandering is toch wel een serieuze mijlpaal in het leven van het Bolleke. Dat we daar met KLEIR. een beetje aan hebben mogen meewerken, maakt ons toch wel trots.”
ZEGTMORBOLLEKE.
De trui met daarop de zin ZEGTMORBOLLEKE. is verkrijgbaar in het bordeaux, een knipoog naar het amberkleurige bier. Liefhebbers kunnen terecht op de webshop van KLEIR. of in de shop van de brouwerij.
Mathias Vertessen van KLEIR.: “Op het Bollekesfeest vorig weekend liepen we zelf uiteraard ook rond met de trui. We kregen veel positieve reacties en daar doen we het uiteindelijk toch voor.”
Het label heeft een groot hart voor het dialect van de Scheldestad. Alle T-shirts, truien en rompertjes van KLEIR. zijn bedrukt met Antwerpse woorden of uitspraken. Alle producten zijn van biokatoen en dragen het Fair Wear label.