Raymond van Achteren heeft het bedrijf EMD van Rudy Van Nuffelen overgenomen. Raymond Van Achteren en zijn holding CGLI zijn bekende namen in de transportwereld en de haven. Van Achteren bezat reeds een minderheidsparticipatie in EMD maar verwierf nu ook het saldo van de aandelen.
EMD was de firma achter het winkelconcept De Koloniaal dat met een toonzaal van 7.500m² in Campus Haven aan de Antwerpse Noorderlaan een groot aanbod aan meubilair uit overzeese gebieden, exotische authentieke decoratiestukken en brocanterie presenteerde. Het gaat ook om in eigen atelier gemonteerde meubelcollecties uit oude waardevolle houtsoorten en horeca- en winkelinrichting. Verleden jaar voegde Van Nuffelen met Club 121 daar nog een 6.000m² grote toonzaal met oldtimers en classic cars aan toe.
In de overname van de bedrijven steken ook de gebouwen Noorderlaan 121 en gedeeltelijk 119. Het gaat dan zowel om kantoren als magazijnen.
Raymond Van Achteren wil met de overname zowel het vastgoedaspect verder valoriseren als de activiteiten van De Koloniaal en Club 121 gaan dynamiseren en uitbreiden. Het meubel- en decoratieluik wordt commercieel geactiveerd via een aantal opendeur weekends. Het eerste in gepland voor het komende weekeind van 10 tot 17u.
De activiteiten van Club 121 worden in een hogere versnelling geschakeld door een significante uitbreiding en diversificatie van het wagenaanbod via eigen inkoop en import, gekoppeld aan een technische ondersteuning en dienst na-verkoop.
Carlogistix, een bedrijf dat eveneens deel uitmaakt van de CGLI groep, staat in voor de logistiek en de opvolging vanaf de locatie van aankoop van de wagens, tot en met de levering in Europa of België, inclusief alle administratieve formaliteiten.
Toekomstmuziek is ook dat in het showroomgedeelte voor de wagens een speciale ruimte van 2.500 m² zal ingericht worden als “Classic Car Hotel” voor echt exceptionele wagens. Eigenaars kunnen er hun waardevolle voertuigen onderbrengen in optimale omstandigheden met automatisch gecontroleerde temperatuur en luchtvochtigheid. Op elke wagen zal een aparte camera gericht staan zodat de eigenaars hun “baby” online en permanent vanop afstand kunnen bewonderen.
In de maanden november en december zal dit old timer en classic car gebeuren met meer nadruk in de schijnwerpers geplaatst worden. Een eerste weekend staat geagendeerd op 14 en 15 november.