De Gele Flamingo begon in 2013 als zelf gefinancierde webshop die zich focuste op baby’s en kinderen van 0 tot 6 jaar. In 2018 ontwikkelde het bedrijf, als eerste in België, een online tool voor geboortelijsten. Dat werd een succes. De omzet uit die geboortelijsten stijgt jaar na jaar en in 2020 breidde het gamma uit met deco- en lifestyleproducten.
Met de opening van een fysieke winkel, een verhuis naar een groter magazijn en de start van een internationale webshop werd 2021 een echt succesjaar. Resultaat: deze maand start het bedrijf met een groei van 70% tegenover februari 2021. 2021 werd dan ook mooi afgerond met een totale omzet van 6,5 miljoen euro.
“Ik ben enorm trots op de verwezenlijkingen van het aflopen jaar en het team dat dat mogelijk gemaakt heeft”, vertelt oprichtster en e-commerce specialiste Sophie Claes. “Soms heeft de groei de nodige drukte en hectiek met zich meegebracht, maar eigenlijk kan ik daar alleen maar enorm dankbaar voor zijn.”