De Gele Flamingo, een online store die onder andere baby-, kinder- en lifestylespullen verkoopt, heeft afgelopen weekend haar Engelstalige webshop gelanceerd. Op die manier zet Sophie Claes haar internationaliseringsambities kracht bij. “De Gele Flamingo heeft al langer shoppers uit bijvoorbeeld Nederland, Luxemburg en Engeland. Sinds dit jaar zijn daar nog veel andere landen bijgekomen. Daardoor voelden we de nood om onze webshop te internationaliseren, zodat ook die klanten een optimale shopbeleving hebben.”
De internationale webshop mikt in de eerste maanden op een algemene expansie, zonder hun producten in een specifiek land aan te bieden. Na deze testperiode van enkele maanden, kan de van oorsprong Belgische webshop analyseren in welke landen er het meeste vraag naar bepaalde producten is en haar aanbod daaraan aanpassen. “Vorig jaar implementeerden we een nieuw warehouse management systeem, zodat we makkelijk kunnen opschalen bij een stijging in het aantal bestellingen. Daardoor zijn we helemaal klaar om deze stap nu te zetten.”
Naast de lancering van de internationale webshop, opende Sophie Claes in augustus 2021 ook officieel de eerste fysieke winkel van De Gele Flamingo. In de winkel wordt er vooral gefocust op geboortelijsten.