“De Bierboer is gestart vanuit een passie voor ambachtelijke bieren van eigen bodem”, vertelt Michael. “Big Beer heeft ervoor gezorgd dat het commercieel beschikbare aanbod verpauperd is – dit terwijl België net rijk is aan geweldige brouwsels. Sterker, historisch gezien was onsons land met z’n divers en spannend bierlandschap steeds een lichtend baken. Wij laten liefhebbers dat diverse karakter (her)ontdekken.”
Het bedrijf kiest bewust voor een crowdlending campagne via Winwinner. Timy licht toe: “We willen trouw blijven aan onze missie. Het aantrekken van (te) grote investeerders is een risico. We gaan liever in zee met Vlaamse particulieren. Dankzij Winwinner kunnen we hen dubbel trakteren: een mooie rente op de lening én meer heerlijke bieren.”
Het ondernemersduo zou bij de start van de campagne op 28 september graag het dagrecord van Winwinner verbreken. “We hopen dat we voor deze eerste investeringsronde kunnen rekenen op hetzelfde enthousiasme waarmee klanten op ons product reageren. Dan wordt dat dagrecord een lachertje.” knipoogt Michael.
De Bierboer is op zoek naar zo’n 150.000 euro om de operaties uit te breiden. Het opgehaalde bedrag zou gebruikt worden om bestelbusjes aan te kopen en volledig in de branding van het merk aan te kleden. Daarmee moet de zichtbaarheid in het straatbeeld groter worden. Er zijn ook plannen voor een mobiele bar die tijdens de zomermaanden in parken verfrissing zal brengen. De rest van het jaar wordt de bar beschikbaar voor tastings op privéfeesten en bedrijfsevenementen.