De "beer" moet wijken voor Auto Natie

beerensbeerensEen Antwerps icoon verhuist: de beer bovenop de Antwerpse garage van de  Groep Beerens, vlakbij Metropolis. De Groep Beerens heeft zijn tien VW-garages enkele tijd terug doorgeschoven naar  de Brusselse VW-importeur D’Ieteren. Die wil zijn nieuwe aanwinsten nu herpositioneren. Vijf van de tien garages worden onder het logo van de “Auto Natie” ondergebracht. Daarom is van de kant van de Beerens groep beslist om het eigen logo te verwijderen.

Erwin Beerens verraste iedereen toen hij zijn VW-concessies van de hand deed. De Antwerpse autotycoon wil zich meer toespitsen op andere automerken en een aantal nevenactiviteiten uit zijn groep zoals oldtimers en autotransporten. In de komende maanden mogen allicht nog andere initiatieven van de man verwacht worden.

Om verwarring te voorkomen en de nieuwe opstelling van de Beerens groep duidelijk te maken heeft de Beerens groep zelf beslist om “de beer” van het dak te halen. In de deal met D’Ieteren was bepaald dat de Brusselse distributeur nog tot het einde van het lopende jaar het logo en de branding van de Beerens groep mocht gebruiken. “Het werd nu echter tijd om de beer te verhuizen naar onze nieuwe locatie aan de Noorderlaan”, heet het bij de Beerens groep.

Vijf van de tien overgenomen vestigingen van Beerens worden ondertussen omgedoopt tot Auto Natie. Het gaat dan om de garages van Antwerpen, Geel, Mol, Wijnegem en Overijse. “Wat er met de vijf andere garages gaat gebeuren zullen we later nog aankondigen”, zegt  Chris Van Slambroeck van Auto Natie. “Begin januari zullen we daar meer informatie over brengen.”

Auto Natie wordt aangestuurd door de holding Sopadis die zelf weer een participatiemaatschappij is van D’Ieteren.