ANTWERPEN – IT-expert DAXperience en vrijwilligersorganisatie Tele-Dienst slaan de handen in elkaar. “Onze organisatie zal efficiënter werken, wat het mogelijk maakt mensen in noodsituaties makkelijker, sneller en gerichter te helpen”, benadrukt Chantal Hernould, voorzitter van Tele-Dienst.
Vrijwilligersorganisaties zoals Tele-Dienst strijden dagdagelijks tegen armoede en sociale uitsluiting, maar stuiten niet zelden op praktische grenzen. “Wij begeleiden mensen met financiële problemen, bieden voedselpakketten aan of zijn er voor een goed gesprek in vertrouwen”, vertelt Louis Castelein, vrijwilliger bij Tele-Dienst. “Allemaal initiatieven die veel planning en opvolging vergen, wat niet altijd evident is. Wie het in onze maatschappij moeilijk heeft, is meestal ook moeilijker bereikbaar. Om als organisatie te groeien was het noodzakelijk onze administratie en processen verder te optimaliseren.”
Met DAXperience, de Antwerpse IT-expert die normaliter voor middelgrote en grote ondernemingen werkt, vond de vrijwilligersorganisatie een geschikte partner. Het Antwerpse bedrijf gaat dus in zee met een vereniging zonder winstoogmerk en paste daarvoor ook het budget aan.
“Vandaag de dag spelen een gepersonaliseerd IT-beheer en bedrijfsoptimalisatie een aanzienlijke rol in de efficiënte werking van elke organisatie”, aldus Frederik Op de Beeck, managing partner van DAXperience. “In dit geval krijgt dat gegeven een heel menselijk gezicht. Voor ons was er geen moment twijfel om in dit project te stappen. Als je weet met hoeveel passie, engagement en enthousiasme Tele-Dienst elke dag klaar staat voor mensen in moeilijke situaties, kan je zo’n opdracht gewoon niet weigeren. Iedereen moet de kans krijgen om zich maximaal te integreren en te participeren in onze maatschappij. Als je daar als IT-bedrijf ook maar een beetje impact op kan hebben, is het een plicht daaraan mee te werken.”