Cuckoo Award voor These Days Y&R

marinaHet Antwerpse communicatiebureau These Days Y&R heeft samen met zijn opdrachtgever Eyeworks de Cuckoo award voor cross channel b2c binnengehaald. Het bedrijf werd daarmee bekroond voor zijn campagne “Eerherstel voor Marina”. De Cuckoo awards worden elk jaar uitgereikt door BDMA, de Belgian Direct Marketing Association. De winnaars van de 9de editie van de Cuckoo Awards werden gisteren bekend gemaakt. De BDMA bekroonde niet alleen de beste direct marketingcampagnes van het jaar in 9 categorieën, maar vierde ook haar 20 jarig bestaan met een wervelend feestje.

Eyeworks maakte een film rond het leven van Rocco Granata en zijn levenslied Marina. These Days R&Y bouwde rond de film een marketingcampagne op en scoorde daarbij sterke resultaten. These Days Y&R van Erwin Jansen en Gio Canini is een digital brand interaction company die interactieve marketingcampagnes opzet rond de producten van zijn klanten. Daarbij wordt gebruik gemaakt van zowel sociale media, online CRM, mobile advertising, interactieve web, iPad, content management, games enz.

De film Marina werd in dit opzicht gelanceerd met posters en een promotie website waarin Matteo Simoni en Evelien Bosmans geafficheerd werden. Op die manier kaapte de campagne “Eerherstel voor Marina” de hoofdrijs weg in de categorie cross channel business-to-consumer.

De business-to-business hoofdprijs gaat naar de “Eye Catching Mailing” van IBA in samenwerking met Strategie One.
Philippe Verschueren, Managing Director van de BDMA: “Welke zijn de belangrijkste elementen waardoor een gewone campagne een efficiënte campagne wordt? De laureaten van de Cuckoo Awards hebben het in ieder geval goed begrepen: een goed uitgewerkte strategie in combinatie met creatieve ideeën en een slimme personnalisatie zijn de sleutel tot succes. Grenzen tussen offline & online bestaan niet meer en multichannel direct marketing is meer dan ooit de aangewezen strategie om doeltreffende campagnes te scoren”.

Jo Mariën, de voorzitter van de jury: “Na een inhoudelijk sterke bespreking heeft de jury van de Cuckoo Awards opnieuw die campagnes bekroond, die echt exceleren op het vlak van direct marketing. De verregaande en preciese targetting van deze campagnes, zowel online als offline, was verbluffend. We hebben dan ook een nieuwe special award “Innovation & Technology” in het leven geroepen voor Ignition One, met een zeer sterke case voor NXP. Personnalisatie en aangepaste content zijn eens te meer heer en meester gebleken.”

De winnaars per categorie

* Cross Channel (hoofdcategorieën)

B2B:
Adverteerder: IBA
Campagne: IBA Eye-Catching Mailing
Ingediend door Strategie One

B2C
Adverteerder: Eyeworks nv
Campagne: Eerherstel voor Marina
Ingediend door These Days Y&R

* Media Awards

Direct mail

Adverteerder: IBA
Campagne: IBA Eye-Catching Mailing
Ingediend door Strategie One

* Special Awards

Creative
Adverteerder: Audi
Campagne: Audi Headhunters
Ingediend door DDB Brussels

Best targeted
Adverteerder: Audi
Campagne: Audi Headhunters
Ingediend door DDB Brussels

Self-promotion
Adverteerder: Bubka
Campagne: Social Media Flavours
Ingediend door Bubka

Low cost
Adverteerder: Neckermann
Campagne: Neckermann Early Bird
Ingediend door Thomas Cook

Content Marketing
Averteerder: Ethias
Campagne: Ethias Welcome Magazine
Ingediend door Head Office

Innovation & Technology
Adverteerder: NXP
Campagne: NXP converts unknowns to knowns
Ingediend door Ignition One