Crossworx voorspelt dat bedrijven zullen evolueren naar een mix van thuiswerken en werken op kantoor, in een combinatie van flex- en vaste werkplekken. Met Seatr, de app om je kantoor te beheren in het nieuwe normaal, kan je dat nu ook overzichtelijk bijhouden.
“De voor de hand liggende optie is een Excel document om bij te houden wie wanneer naar kantoor komt en aan welk bureau plaatsneemt. Maar je merkt al meteen welke beperkingen dat met zich meebrengt: collega’s die niet in de laatste versie werken, of het niet duidelijk kunnen weergeven over welk kantoor en welk bureau het juist gaat, waardoor dubbele boekingen onvermijdelijk zijn”, stelt Aidan Rypens van Crossworx.
Het IT-consultancy bedrijf uit Edegem merkte al snel dat er nood is aan een overzichtelijke manier om kantoren te beheren. Tussen het werk voor klanten door, bouwde het team van Crossworx aan Seatr, een app waarmee bedrijven en coworking spaces hun kantoor kunnen beheren.
Coronaproof werkplekken reserveren
“Bijhouden wie er over de werkvloer komt, is niet evident in een flexkantoor of coworking space. Met Seatr kiezen en beheren collega’s of flexwerkers in enkele kliks zelf hun werkplek en bewaart de HR-manager of verantwoordelijke het overzicht. Dubbele boekingen zijn hierdoor verleden tijd”, aldus Aidan Rypens.
Seatr is een duidelijke en overzichtelijke app, die ook op een smartphone enorm makkelijk te bedienen is. “De verantwoordelijke begint met het ontwerpen van de kantoren, nodigt daarna het team uit en zij reserveren snel en efficiënt hun lievelingsplek.” Reservaties kunnen ook geautomatiseerd worden, handig voor collega’s die wekelijks op vaste dagen naar kantoor komen.
Een bijkomend voordeel van Seatr is dat je gemakkelijk kan aanduiden welke plekken niemand kan reserveren. “Zeker als de maatregel van 1,5 meter afstand nog lang blijft gelden, komt deze functionaliteit goed van pas”, aldus Rypens.