De nieuwe aanwinst verdiende zijn strepen als digitaal pionier bij onder andere Kom op tegen Kanker, Bwin en Betway. Braeckman en zijn team pakken een breed scala van vragen aan, gaande van de maturiteit van een organisatie inzake GDPR, over de beveiliging van data tegen indringers, tot de bruikbaarheid van een site voor mensen met een beperking. Craftzing’s data en compliance team zullen nauw samenwerken om organisaties van a tot z te begeleiden met hun datavraagstukken.
Lees ook: Digitale strateeg Craftzing neemt Leuvens broertje over
“Digital Markets Act, Digital Services Act, Data Governance Act en GDPR. Europa zet reuzestappen om Europa competitiever, veiliger en inclusiever te maken”, zegt CEO Roeland Tegenbos. “Voor organisaties is het nog al te vaak achter de feiten aanhollen. Niet alleen om in regel te zijn met recente wetgevingen, maar ook om alle stakeholders de best mogelijke service te bieden. Craftzing wil met de oprichting van een gespecialiseerd compliance team organisaties hierin bijstaan.”
“In onze datagedreven wereld vormt compliance meer en meer een concurrentieel voordeel én wordt een standaard verwachting van alle stakeholders. Data correct behandelen is de basis om vertrouwen te verdienen. De huidige wijzingen in het wetgevend kader bevestigen en versterken dit alleen maar. Tevens moet de digitale evolutie er voor iedereen zijn. Systemen maximaal toegankelijk maken voor mensen met een beperking is geen extraatje, het is een essentieel onderdeel van een digitaal landschap”, zegt Yves Braeckman.
Craftzing heeft kantoren in Antwerpen en Gent. Het bedrijf heeft partnerships met onder andere Telenet, itsme en de Vlaamse overheid.