Coolblue blijft zijn klanten verbazen

jeroenHet gaat er bij Coolblue steeds om de klanten “te verbazen.” Door de supersnelle levering van bestelde producten, door de vlotte service, door het opmerkelijke productenaanbod. “Wij willen met klantentevredenheid de omzet van 450 miljoen euro halen”, zegt Jeroen Van Camp van het webbedrijf.

Jeroen Van Camp is manager bij Coolblue en is een van de aangekondigde sprekers op het marketingcongres Made in Antwerpen live. Hij komt er de snelle groeistrategie van zijn bedrijf toelichten en specifiek aanduiden waar de krachtlijnen van die expansie liggen. Coolblue realiseerde verleden jaar een omzet van 360 miljoen euro (+45%) en viseert voor het lopende jaar de 450 miljoen euro.

Als manager bezorging is het hem er vooral om te doen de efficiënte belevering van de bestelde producten te garanderen. “Wij willen onze klanten inderdaad elke dag verbazen. Vooral door onze super snelle leveringen. Wie voor 24 u middernacht bestelt kan zijn producten ’s anderendaags aan huis besteld krijgen. De klanten zijn daar effectief geweldig onder de indruk van. Onze leveringen zijn bovendien gratis. Die service is voor ons een van onze sterkste wapens. Daar kennen de mensen Coolblue van.”

Coolblue is als webwinkel ook in België een indrukwekkend succesnummer aan het worden. Het klantenbestand groeit elke dag. Coolblue opereert in Vlaanderen vanuit Wilrijk en Lochristi. Het bedrijf rolt vandaag echt op wieltjes en ziet zijn omzetcijfers elke dag stijgen.

“Wij zijn als online shop ook sterk gespecialiseerd. In die mate dat wij dus geen onoverzichtelijk warenhuis zijn waar je je laptop moet zoeken tussen de stofzuigers of de tuinproducten. Wij hebben verschillende webwinkels opgebouwd rond diverse producten zodat je je weg niet verliest binnen het hele aanbod.”

“Wat leuk dat je belt,” krijg je als klant als begroeting mee wanneer je telefoneert. Het zegt alles over de vriendelijke klantgerichtheid van het bedrijf. Jeroen Van Camp brengt op het congres wel nog meer tips mee.

Made in Antwerpen live gaat door op woensdag 3 juni e.k. in The Shop op het Antwerpse Eilandje. Toegang vanaf 13 u. Het aantal inschrijvingen loopt ondertussen hoog op waardoor de organisatoren binnenkort allicht verplicht zullen zijn om geïnteresseerden te weigeren. Het kan ondertussen nog heel even.

Professor Thorsten Strauss van de Antwerp Management School is de key note speaker op het congres. De opeenvolgende sprekers met Hans Van de Venster, Alain Indria (Lombardia), Luc Arnouts (Haven van Antwerpen),  Jorik Rombouts (Rombouts Holding) en Jeroen Van Camp (Coolblue) zullen elk voor zich een aspect van het moderne marketinggebeuren voor zich nemen.