Coolactivators

CoolActivators start kapitaalronde

SINT-NIKLAAS – CoolActivators verkoopt en verhuurt cooling displays, mobiele koelers waarmee merken en retailers promotie kunnen voeren voor hun gekoelde producten. Het bedrijf werd opgericht in 2017 en behaalde in zijn eerste boekjaar een omzet van 500.000 euro. Om die groei verder te zetten, zoekt CoolActivators nu 50.000 euro aan winwinleningen voor de aankoop van basisstock, investeringen en marketing.

De mobiele koelers van CoolActivators worden gebruikt om nieuwe producten voor te stellen of promotie te voeren voor bestaande producten. De belangrijkste display in hun aanbod is de ESCAPE Cooler.

“De ESCAPE Cooler kan koelen tussen 0 en 4 graden en heeft een levensduur van 5 tot 7 jaar. Daarnaast is hij mobiel, makkelijk op te bouwen en herbruikbaar. Een dunne kartonnen wikkel met logo of reclameboodschap wordt rond de ESCAPE Cooler aangebracht. In plaats van een volledige display weg te gooien na een promotie, wordt enkel het kartonnen gedeelte vervangen”, legt Ronny Diricx, co-oprichter van CoolActivators uit.

Ambitieus groeien

Momenteel doet CoolActivators zelf de verkoop in de Benelux en de DACH-regio (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland). In andere Europese landen wordt er een netwerk van partners uitgebouwd, waardoor de ESCAPE Cooler ook al te vinden is in onder andere het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Slovenië en Roemenië. CoolActivators kan ondertussen uitpakken met namen zoals Friesland Campina, Upfield (ex-Unilever), ESSO, Heineken UK en Lactalis.

Nu wil CoolActivators haar groei verderzetten. Daarom is de onderneming een financieringszoektocht gestart. Concreet zoekt CoolActivators 50.000 euro aan winwinleningen voor de aankoop van een basisstock, investeringen in marketing en deelname aan grote beurzen.