Contactcenter Harvest neemt snelle start

ignoulHarvest heeft als nieuw opgezet contactcenter zijn intrek genomen in de Antwepse London Tower. Eigenaar Eric Ignoul is meteen met 55 voltijdse werknemers van start gegaan.

Eric Ignoul zit al sinds 1993 in de snel evoluerende en fuserende wereld van de contactcenters. Hij werkte voorheen oa. bij Teleserv, IP Globalnet, IPG en bij SNT Belgium. Hij richtte oa. IP Globalnet zelf op in Hasselt en verkocht het naderhand aan de Koramic Investment Group.

Ignoul begon enkele dagen geleden met een totaal nieuw contactcenter. Hij huurde daarbij meteen 1000 vierkante meter af in de London Tower. Dat hij meteen 55 voltijdse werknemers in dienst kon nemen heeft alles te maken met het feit dat hij al een klantenportefeuille heeft. “Klopt,” zegt Eric Ignoul. “Wij gaan meteen aan de slag voor één grote klant, de energieleverancier Essent. Maar wij werken ook nog op andere potentiële klanten.”

“Beginnen van nul betekent dat ik ook, in tegenstelling tot de grotere bedrijven uit de sector veel flexibeler ben. Tegelijk zit onze ICT-infrastructuur volledig in de cloud waardoor ik extra kan investeren in personeel en dus ook in kwaliteit.”

Ondertussen maakt het personeel van het grootste callcenter van Antwerpen, SNT Belgium in de Lamorinièrestraat toch zorgen. Bij SNT Belgium werken zo’n 600 mensen. Het bedrijf werd onlangs overgenomen door het Brusselse IPG, het vroegere IP Globalnet. IPG werkt op een aantal inschuivingsplannen die gevolgen hebben voor de personeelsbezetting. Van de kant van de vakbond BBTK blijft secretaris Patricia Van Goel de ontwikkelingen niettemin positief tegemoet zien.