De opening van de nieuwe conceptwinkel van modepaus Karl Lagerfeld heeft voor nogal wat commotie gezorgd in Antwerpen. Lagerfeld wil kennelijk niet ontbreken in “dé modestad van België.” Het aanbod aan hippe mode-artikelen en accessoires in combinatie met de nieuwste digitale technieken in de winkel maakt van de nieuwe conceptstore een zoveelste hot point in de Schuttershofstraat.
Met merken als Natan, Twin-Set, Jimmy Choo, Hermés e.a. heeft de Antwerpse Schuttershofstraat stilaan een internationale reputatie opgebouwd. Het aantreden van Karl Lagerfeld zal die faam in de komende weken ongetwijfeld nog versterken.
Lagerfeld werd in Antwerpen geïntroduceerd door de Groep Alain Broeckaert (GAB), een bedrijf dat eerder al merken als Hilfiger, Pepe Jeans, Andy Warhol, Scotch & Soda, Porsche Deign e.a. in portefeuille nam. GAB verdeelt liefst 17 verschillende merken via 500 winkels en 60 retailkanalen.
Pïer Paolo Righi, de CEO van Karl Lagerfeld wa best trots op de nieuwe winkel. “Antwerpen is een historische stad die tegelijkertijd ook erg energiek en trendy is,” zei hij. Opmerkelijk: Lagerfeld opende eerder al conceptstores in Parijs, Amsterdam, Berlijn, Shanghai en Peking maar nog niet in… Brussel.
Merkwaardig is vooral ook de combinatie van het aanbod aan luxe kleren en digitale gadgets. In de winkel staan verscheidene tablets opgesteld waarmee de klanten de hele collectie kunnen bekijken. De pashokjes zijn interactief. De klanten kunnen er met een digitale fotocamera foto’s van zichzelf nemen en die dan via touchscreen desnoods laten aanpassen.
De winkel wordt geleid door storemanager Johan Dekens