Frederic Apers

Concentra neemt minderheidsparticipatie in technologiefonds Wildstream

De groep Concentra heeft zopas een minderheidsparticipatie verworven in het technologiefonds Wildstream met hoofdzetel in Niel.
Wildstream omvat een vijftal bedrijven die voornamelijk actief zijn in consultancy rond digitale competenties en het ontwikkelen van softwareplatformen gericht op marketing- en sales automation. In het internationale klantenportfolio zitten bedrijven uit onder meer de sectoren food en automotive.

Enkele jaren geleden richtte de groep in Roemenië een eigen softwarebedrijf op, Expert Netwerk, dat business-applicaties bouwt voor de klanten van de verschillende Wildstream ondernemingen.

Concentra en Wildstream werken al geruime tijd samen rond CarflowManager, een software tool voor de autosector.
Patrick Hermans, ceo van Concentra: “Concentra gaat momenteel door een transformatiefase, waarbij we evolueren van een pure mediagroep naar een actieve houdstermaatschappij of holding. De reeds bestaande goede samenwerking rond CarflowManager heeft ons geïnspireerd om een minderheidsparticipatie te nemen in Wildstream. Deze stap kadert in de diversificatie van ons portfolio.”

Ook Frederic Apers, managing partner van Wildstream, is tevreden met het nieuwe partnership: “We zijn verheugd met de toetreding van Concentra. Het is een zeer belangrijke mijlpaal die onze mogelijkheden aanzienlijk vergroot en ons het elan geeft om het in de toekomst nog beter te doen. Het feit dat we het vertrouwen hebben gewonnen van een vaste waarde als Concentra is een erkenning voor de kwaliteit en de gedrevenheid van al onze medewerkers. Met deze toetreding zijn de fundamenten gelegd om onze ambitieuze groeiplannen verder uit te bouwen.”

Concentra is een toonaangevend Vlaams mediabedrijf en was in 2014, samen met Corelio, oprichter van Mediahuis, een van de leidinggevende mediagroepen in België en Nederland. Mediahuis is uitgever van onder andere De Standaard, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg, NRC Handelsblad en nrc.next. Ook ‘Made in’ maakt deel uit van het portfolio van Mediahuis.