1 maart is traditioneel complimentendag. Dit jaar valt 1 maart op een zondag. Complimenten geef je dit jaar dus bij voorkeur aan familieleden, vrienden of buren. Bedrijven kunnen allicht maandag nog een inspanning doen. Wie alsnog wil meedoen kan de complimentendoos bestellen, een doos met 50 kaartjes die je op een centrale plaats in het bedrijf kunt opstellen. De kaartjes kunnen uitgedeeld worden.
De complimentendoos is mee uitgedacht door het Antwerpse marketing- en communicatiebedrijf Antenno. Het is de bedoeling dat collega’s elkaar, klanten of leveranciers verrassen met een compliment. Pluimen geven nu eenmaal vleugels, heet het. Iedereen waardeert een compliment. Het maakt zakelijke en menselijke relaties sterker, heet het bij Antenno.
De opbrengst bij de verkoop van de complimentendozen gaat integraal naar de vzw “een hart voor ALS.” ALS is een neuromusculaire aandoening die leidt tot verlamming van de levensnoodzakelijke spierfuncties. ALS werd enkele jaren geleden vastgesteld bij een klant van Antenno.
De complimentendozen kunnen nog altijd besteld worden via www.geefeencompliment.be In functie van volgende week maandag is er wel even haast bij.
Antenno laat zich met dit initiatief van zijn mooiste kant zien. Het marketing- en communicatiebedrijf heeft zich in al die jaren sterk gepositioneerd op de Antwerpse markt en ver daarbuiten. Het bedrijf van managing marketeer Stefan Coucheir is toegespitst op internal branding, external branding, employer branding en producten/services. Het bedrijf is het er om te doen bij de klanten een “marketing attitude te injecteren.” Op die manier gaan bedrijven ook klantgerichter werken.