Elk jaar worden de Effie-awards uitgereikt aan de meest effectieve communicatiecampagnes. Nooit eerder won een bureau 4 Effie-awards en dan nog wel voor vier verschillende klanten. Eén van de bekroonde campagnes is de langetermijnaanpak van Special Olympics Belgium, die bovendien ook een Grand Sustained-Effie oplever
“Als people‘s agency willen wij mensen overtuigen met de ideale combinatie van emotionele merkverhalen en relevante productkenmerken. En onze aanpak werkt blijkbaar, zo oordeelde de Effie-jury”, zegt Petra De Roos, managing director bij LDV United. In die Effie-jury zetelen 30 ervaren Belgische marketeers.
In een steeds complexer wordende marketingcontext stijgt het belang van de Effie-awards bij adverteerders. “Deze erkenning bewijst dat we succesvol zijn in waar communicatie en reclame echt om draaien. We zetten creativiteit in om maatschappelijke verandering en harde commerciële resultaten te bereiken”, vertelt Tomas Sweertvaegher, strategy director bij LDV United. Het Antwerps communicatiebureau eindigde dit jaar dan ook als Effie-Agency of the Year.