Iedereen heeft het nog altijd over “de Combori.” Het bedrijf is niettemin al enkele jaren geleden overgenomen door de Fabory Group en draagt als dusdanig ook het logo van Fabory uit. De specialist in bevestigingsmaterialen wordt geconfronteerd met moeilijke markten maar houdt stevig stand.
De Combori is een van de vele iconen van industrieel Antwerpen. Het bedrijf werd in 1938 opgezet door Polydoor Mintiens en heeft sinds de verhuis naar Linkeroever in 1962 al woelige jaren beleefd. Na enkele moeilijke overgangsperiodes is de onderneming in handen gekomen van de Nederlandse Fabory Group die dan zelf weer deel uitmaakt van een Amerikaanse groep.
Het gaat hem ondertussen al lang niet meer enkel om bouten en moeren, om gereedschappen en industriële artikelen. De Fabory Group heeft zich in functie van zijn grote klanten ook toegespitst op voorraadbeheer, productiecycli, productiviteit en kwaliteit. Meteen ook de richting waarin het Antwerpse bedrijf uitgaat. De vestiging op de Linkeroever fungeert in dit opzicht als een zusterbedrijf voor de Fabory Centers.
Binnen Fabory Belgium en de Fabory Group heeft Combori in 2013 een omzet gerealiseerd van 20,4 miljoen euro, 1,7% minder dan in 2012. Er diende evenwel opnieuw een verlies van 79.000 euro in de boeken ingeschreven te worden. De bedrijfswinst van 851.000 euro was niet voldoende om de financiële lasten te dragen. De directie ziet de komende maanden niettemin positief tegemoet. De samenwerking tussen de onderscheiden verkoopkanalen is opmerkelijk verbeterd, wordt vastgesteld in de resultatenrekening.