fti slotfestival

CityCubes en Sylvester transformeerden Sportpaleis tijdens FTI Slotfestival

Met 33.000 bezoekers kon het slotevenement van het Flanders Technology & Innovation festival het afgelopen weekend gerust een succes genoemd worden. Dat komt mede door het Antwerpse CityCubes en Sylvester uit Haacht.

Het slotfestival vormde de kroon op het tiendaagse evenement dat ondersteund werd door de Vlaamse regering. Onder het thema ‘Welkom in de Doekomst’ kon het publiek kennismaken met de nieuwste ontwikkelingen op vlak van technologie en innovatie.

CityCubes en Sylvester organiseerden samen 28 talks verspreid over 8 sessies, waarin bezoekers van het slotfestival verschillende innovaties en technologieën konden leren kennen.

Trots

“Met de missie van Flanders Technology & Innovation hebben we getracht om technologie & innovatie in Vlaanderen op de kaart te zetten, een gevoel van trots en fierheid te injecteren en belevingen aan te bieden op maat van elk individu”, aldus festivaldirecteur Dries Mahieu. “Bij onze keuze om het FTI Slotfestival te programmeren in het Sportpaleis en de Lotto Arena vertaalden de experten van CityCubes en Sylvester deze uitdaging perfect door voor het eerst de locatie om te toveren tot een creatieve en immersieve belevingsetalage voor jong en oud.”

“Sinds het FTI slotweekend loop ik rond met de ‘biggest smile ever'”, klinkt het bij Dieter Veulemans van CityCubes. “Zo trots en dankbaar dat we met alle partners en stakeholders tot dit fantastische resultaat van het FTI-Slotfestival zijn gekomen. We ontvingen het mooiste compliment van 1 van de bezoekers, namelijk dat hun dochter na het bezoek aan FTI resoluut kiest voor een STEM studierichting in plaats van een klassieke opleiding. Dat was exact onze opzet en daar zijn we samen 100% dus in geslaagd!”

Bart Fagard, Account Director bij Sylvester, benadrukte het belang van breed toegankelijk concept: “We hebben grondig onderzoek gedaan naar de behoeften van alle doelgroepen en voor elk van hen een uniek traject ontwikkeld vol beleving en relevante content. Zo vonden alle bezoekers iets dat hen aansprak.”