ANTWERPEN – Chocolate Nation staat op nummer 7 in de lijst van best bezochte attracties in Antwerpen. Na de tijdelijke gedwongen coronasluiting gaat het belevingsmuseum nu terug open en dat is goed nieuws voor het toerisme in de Scheldestad. Zo trok Chocolate Nation in het eerste jaar 150.000 bezoekers aan. Om hen toch nog chocolade te laten proeven, is een speciale experience box ontwikkeld.
Bij de heropening horen natuurlijk aangepaste veiligheidsregels en daardoor komt de proefsessie ter plaatse in het gedrang. Al heeft Chocolate Nation daar een alternatief voor voorzien met een experience box, een luxueuze doos gevuld met een speciale selectie chocolade. Ze omvat een starter in de vorm van chocoladepareltjes, twee iconische pralines en tien verschillende chocoladesmaken.
Managing partners Mickelle Haest en Jeroen Jespers: “In Chocolate Nation weten we dat het eten van chocolade gelukkig maakt. Dat is zelfs wetenschappelijk bewezen. Die gelukzaligheid willen we onze bezoekers uiteraard niet onthouden en daarom deze creatieve oplossing. Thuis kunnen bezoekers dan toepassen wat ze in het museum geleerd hebben, door te gaan proeven.”
Wereldberoemd
Veel Belgen weten eigenlijk niet waarom hun chocolade zo wereldberoemd is. “Tot een jaar geleden was dat ook nog nergens in kaart gebracht of uitgelegd”, vertelt Mickelle Haest. “Chocolate Nation deed dat met een team van chocolade specialisten voor het eerst.”
Met succes want in het eerste openingsjaar kreeg het museum aan het Astridplein meer dan 150.000 bezoekers over de vloer.