Wereldwijd distribueren, aanwezig zijn op internationale beurzen, nieuwe collectie voorstellen, … Het zijn drukke tijden voor het Belgische baby- en kindermerk Childhome uit Kontich, dat in de complete baby-, peuter- en kleuteruitzet voorziet op kleding na.
Bij Childhome werken vandaag 18 mensen: ontwerpers, verkopers, administratie en magazijniers. Nathalie Aerts stuurt het in-house design team aan. Bij het ontwerpen van de collectie 2017 gaven de designers extra aandacht aan design, ergonomie, functionaliteit en veiligheid. Vooral aan deze laatste pijler hecht het bedrijf opmerkelijk belang. Zo voerde het team achter Childhome een grondig marktonderzoek uit, met de focus op hoe jonge ouders van vandaag denken en welke keuzes zij maken voor de uitzet van hun baby.
Na de recente preview van de collectie 2017 in zijn Inspiration showroom in Kontich, maakt Childhome zijn opwachting op internationale beurzen zoals onder meer Kind & Jugend in Keulen, Puericultura in Madrid, ABS Kids Expo in Las Vegas.
Stefan Aerts, oprichter-eigenaar van Childhome: “ Deelnames aan internationale vakbeurzen openen voor ons de meeste deuren, want als je je niet toont aan de wereld, komt niemand je zoeken.”
80% van Childhome zijn productie wordt uitgevoerd. Dankzij samenwerkingen met partners wereldwijd is Childhome volop aan het groeien in nieuwe, opkomende markten.
“Het doet me toch nog altijd iets als we in Hong Kong of Zuid-Korea wandelen en een eigen product in de winkel zien liggen”, zegt Nathalie Aerts.
Na de opening van een flagship store in Seoul (Zuid-Korea) vorig jaar, verovert het bedrijf nu een ander continent: Oceanië.
“De Europese kwaliteit en vormgeving liggen goed in de Oceanische markt zoals Australië”, aldus Stefan Aerts.