thumbnail_Loop’d – voorbeeld opsporingsbericht

Child Focus schakelt spiegels van Loop’d in bij opsporing

Antwerps expert in digitale spiegelreclame Loop’d stelt haar spiegels ter beschikking voor een samenwerking met Child Focus. De stichting voor Vermiste en Seksueel Uitgebuite Kinderen wil de spiegels gebruiken om haar processen te digitaliseren en optimaliseren.

In december 2018 kwamen Child Focus en Loop’d voor het eerst in contact met elkaar, dankzij een campagne voor de Warmste Week. Kort daarna werden de eerste gesprekken gevoerd, tijdens de vooravond van de digitalisatie bij Loop’d, om het netwerk ter beschikking te stellen. Nu is het eindelijk zover: vanaf vandaag wordt de samenwerking uitgerold in het digitale netwerk van Loop’d.

Hoe gaat het in zijn werk?

Als er tijdens een verdwijning een bepaalde urgentie opduikt, schakelt Child Focus haar partners, eigen kanalen en netwerk in om het opsporingsbericht te verspreiden. “Dankzij een rechtstreekse connectie tussen het platform van Child Focus en Loop’d, kan nu zeer doelgericht – binnen een actieradius van 40km en volledig automatisch – een opsporingsbericht gelanceerd worden met de nodige gegevens en foto. De bestaande reclame-loop wordt dan tijdelijk vervangen door het bericht van de opsporing. Met de insteek van een flash-bericht, zal deze melding na een korte tijdspanne opnieuw verdwijnen”, legt coo Kenneth De Decker van Loop’d uit.

Omdat bij Loop’d ook iedereen mama of papa is, ligt deze samenwerking hen nauw aan het hart. Ze zijn ook dan ook blij dat Child Focus deze samenwerking wil aangaan. Child Focus onderneemt verdere stappen in de optimalisatie van de digitale communicatie en rekent ook in de toekomst op de kennis van Loop’d om dit verder uit te bouwen.