ANTWERPEN – Een week voor haar eerste verjaardag is Chez Claire verkocht. Het originele éclairconcept van Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde, het duo dat eerder ook al WASBAR succesvol uitrolde, wordt overgenomen door La Lorraine Bakery Group.
In 2012 maakten Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde furore met WASBAR. Het innovatieve concept werd in 2015 verkocht, maar staat vandaag stevig op de kaart met onder andere 3 vestigingen in Antwerpen. Nog geen jaar geleden begon het duo met Chez Claire. Ook dat concept, rond luxe éclairs, sloeg in een mum van tijd aan. Zo werden vorig jaar twee winkels in Antwerpen en Gent geopend, was er een pop-up op Brussels Airport en werden verschillende awards gewonnen.
“Wij zijn erg fier op het merk dat we op zo’n korte tijd hebben gebouwd en vooral op hoe de Vlaming het in z’n hart heeft gesloten. Het merk staat er, de proof of concept is geleverd. Onze job zit er op”, klinkt het.
100% familiebedrijf
De koper is La Lorraine Bakery Group, een 100% Belgische familiale onderneming met een sterke expertise in brood en patisserie, en actief in meer dan 25 landen vanuit 12 productievestigingen. Ook Panos en Deliway behoren tot de groep.
Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde: “Op deze manier geven we Chez Claire een brede toegang in de markt. Wij zijn heel blij dat het merk hierdoor een gigantische doorstart krijgt en toch in Belgische handen blijft.”
Guido Vanherpe, ceo La Lorraine Bakery Group: “De fantastische look & feel, de dynamische uitstraling van het merk, het interieur, de verpakkingen en het gevoel van Chez Claire doen ons geloven dat we hiermee een nieuwe generatie consumenten kunnen inspireren.”