Dema Hotels International brengt zijn IT onder in de cloud van Cheops Technology. Het IT-dienstenbedrijf uit Edegem tekent een strategie uit die vooral de kosteneffiëncy van IT bij klanten moet waar maken. Cheops Technology werkt als IT-dienstenverlener vooral aan de opbouw, de optimalisatie en het beheer van de IT-infrastructuur voor zowel KMO’s als grote organisaties. In die versnelde groei zoekt het bedrijf 25 bijkomende werknemers.
Dema Hotels International is van zijn kant een managementgroep die ondersteunende diensten levert aan geaffilieerde hotels op het vlak van operations, sales, marketing, revenue management, aankoopbeheer, brandpreventie en interne audit. Elk individueel hotel behoudt zijn eigen identiteit, maar kan rekenen op de uitgebreide en professionele expertise van de groep. De groep verwerkt elk jaar zo’n 125.000 gasten.
De strategische toepassingen van de managementgroep worden voortaan gehuisvest in de cloud bij Cheops. Ook netwerkbeveiliging, gegevensback-up en -replicatie worden voorzien. Door het IT-beheer aan Cheops toe te vertrouwen, investeert Dema Hotels International in de continuïteit van zijn diensten en heeft het zijn IT-kosten beter onder controle.
“Reservaties, elektronische badges voor toegang tot de kamers of internettoegang voor de gasten: het werkt allemaal met informatica. IT is voor Dema Hotels International meer dan ooit cruciaal om dienstverlening en kwaliteit aan de gasten te kunnen laten garanderen”, zegt Roel Peeters voor Dema Hotels International, dat Century Hotel Antwerpen Centrum, ibis Styles Antwerpen City Center en Mercure Antwerpen Centrum Opera ondersteunt. “Onze IT-infrastructuur en -toepassingen vormen dus een belangrijke pijler in onze toekomstplannen. Door onze samenwerking met Cheops kunnen we onze informatica nu optimaliseren en worden onze IT-kosten transparanter en beter voorspelbaar. In de cloud kunnen we ook sneller schakelen en onafhankelijk van een locatie inspelen op de veranderende noden van ons bedrijf.”
Door een sluitende beveiliging en permanente monitoring vermijdt Cheops mogelijke netwerk- en softwareproblemen in de kantoren of hotels. Dit zorgt voor een betere bedrijfscontinuïteit, veiligheid en dienstverlening dankzij onder meer een bedrijfszekere internettoegang, die belangrijk is voor de hotelgasten. Dema Hotels International maakt voortaan gebruik van Office 365, waarmee de organisatie ook zijn e-mailsysteem naar de cloud verhuist. De managementgroep kan ten slotte ook 24 uut op 7 dagen en met een sluitende Service Level Agreement een beroep doen op de servicedesk van Cheops.
Jo De Brabandere van Cheops Technology is uiteraard heel trots op het nieuw binnengehaalde contract. “Met kostenefficiënte IT willen wij bijdragen aan de bedrijfscontinuïteit en productiviteit bij onze klanten. Wij helpen als IT-dienstverlener bij het bouwen, optimaliseren en beheren van hun IT-infrastructuur zoals netwerk, opslag en systemen. Het aanbod omvat managed services, clouddiensten, managed staffing, systeemintegratie en IT-projecten.”
Cheops Technology werd opgericht in 1989 en werkte aanvankelijk vooral op de systeemintegratie en de eigenlijke IT-infrastructuur. Die focus is in de loop van de jaren geleidelijk verlegd naar dienstverlening in de brede zin van het woord.
Filip Goos nam het bedrijf 9 jaar geleden over van de bestaande aandeelhouders via een leveraged buy out (LBO). Hij is sindsdien meerderheidsaandeelhouder met 85% van de aandelen.
Cheops werd in 1989 opgericht en telt ruim 100 medewerkers. De voorbije jaren groeide het bedrijf jaarlijks gemiddeld met 15 procent. Verleden jaar werd een omzet gerealiseerd van 15,3 miljoen euro. Voor het lopende jaar wordt opnieuw een groei van 15% gebudgetteerd.