Het autobedrijf Cardoen kijkt over de grenzen heen. In de komende drie jaar is er nog ruimte voor vier bijkomende autosupermarkten in België maar dan is de grens bereikt. Cardoen runt nu al negen vestigingen in Vlaanderen en twee in Wallonië. Er zijn plannen in de maak om nog een vestiging te openen in Kortrijk, Charleroi, Bergen en Luik. Dan is de grens echter bereikt. Bijkomende groei moet in de toekomst onvermijdelijk in het buitenland gezocht worden.
Cardoen realiseerde in 2014 een omzet van 150 miljoen euro. Dit was weliswaar twee miljoen euro minder dan in 2013 maar dit heeft meer te maken met het feit dat het bedrijf uit Wilrijk verleden jaar minder de focus legde op de export. Volgens financieel directeur Ivo Willems is die markt nu eenmaal heel volatiel en zijn de commerciële marges er ook lager. De omzet van de verkoop in België steeg daarentegen wél. De verhouding van de verkoop in België en op de exportmarkt is daardoor geëvolueerd van 60/40 naar 80/20.
De financiële resultaten mogen eveneens gezien worden. Cardoen realiseerde verleden jaar een nettowinst van 3 miljoen euro. Het bedrijf heeft niet te lijden van moeilijkheden in de autosector, zoals elders wél gesteld wordt. De lageprijzenpolitiek van Cardoen blijft het in dit opzicht doen.