Uit de Covid-19 Mobility Survey CarNext.com blijkt dat maar liefst 1 consument op 3 (31%) meer geneigd is om nu online een auto aan te schaffen in vergelijking met voor de pandemie. Ook Cardoen merkt die trend op in hun verkoopcijfers.
Wim Bruggeman, co-ceo Cardoen: “Na de eerste lockdown merkten we dat de consument er steeds meer en meer naar verlangt om online een wagen te kopen. We ontvingen de laatste maanden minder bezoekers in de toonzaal (5%), en zien tegelijkertijd een forse stijging (20%) in het aantal bezoekers op onze website. Maar liefst een derde van de aankopen sinds maart vertrekt vanuit een reservatie op onze website. Sinds deze week kan je bij Cardoen ook volledig digitaal een nieuwe wagen aanschaffen.”
Digitaal verkoopproces
Het hele verkoopproces bij Cardoen verloopt van begin tot eind digitaal. Via een ruim aanbod aan foto’s en video’s maak je kennis met je favoriete voertuig en tijdens een videogesprek bespreek je met de verkoper de details. En ook bij Cardoen zal je 14 dagen retourrecht hebben bij de online aankoop van een wagen.
Ivo Willems, co-ceo Cardoen: “Het retourrecht dat ondertussen zo normaal is voor producten als broeken of jassen, werd nog niet eerder voor wagens gedaan. Ben je niet tevreden met de auto die je online kocht, dan krijg je gewoon je geld terug. Natuurlijk hopen we dat consumenten hun wagen omruilen voor een ander exemplaar bij Cardoen, maar daar ben je niet toe verplicht.”
Cardoen, met hoofdkantoor langs de A12 in Wilrijk, heeft 16 autosupermarkten in heel België.