Cardoen opent vestiging in Lier

cardoenDe Lierse garage De Prijcker wordt franchisehouder van Autosupermarkt Cardoen. Vanaf vandaag kunnen autokopers in Lier en de Kempen gemakkelijker bij de multimerkendealer terecht om een nieuwe of jong-gebruikte auto uit te kiezen. Lier wordt de tiende vestiging van de keten.

Auto’s Cardoen heeft een sterke reputatie. Karel Cardoen heeft zijn bedrijf gepositioneerd als een heuse supermarkt waar je alle mogelijke merken bijeen vindt. Hij wil in dit opzicht zo dicht mogelijk bij zijn klanten zijn en breidt uit met een autosupermarkt in Lier. Inwoners van de Kempen en het Neteland kunnen nu ook gemakkelijker de weg naar een autosupermarkt vinden. Er is keuze uit meer dan 1000 wagens die Cardoen permanent in stock heeft en waarvan er 60 in de Lierse showroom zullen staan. Ook voor onderhoud, herstellingen en carrosserie kan de klant in de nieuwe autosupermarkt terecht.

De autosupermarkt zal uitgebaat worden door het team rond Marc De Prijcker, voormalig verdeler van Chevrolet en Saab in Lier. Op het moment dat Chevrolet aankondigde om zich uit Europa terug te trekken, besloot De Prijcker het roer om te gooien. Een bevraging bij zijn bestaande klanten leerde dat zij de voorkeur gaven om te kunnen kiezen uit meerdere merken, in plaats van zich te moeten beperken tot één merk. Zo was de keuze snel gemaakt om een Cardoen autosupermarkt te openen.

“Een autosupermarkt biedt ons als bedrijf veel meer groeikansen dan een klassieke concessie. Maar ook voor onze klanten is het interessanter omdat ze geen tijd meer verliezen om van de ene dealer naar de andere te hollen om wagens te vergelijken”, verduidelijkt Marc De Prijcker. “Een autosupermarkt biedt meer troeven omdat klanten hun keuzemogelijkheden fors uitgebreid zien aan scherpe voorwaarden, gekoppeld aan een uitstekende dienst na verkoop.”

Cardoen biedt een interessant partnership voor geïnteresseerde dealers. De ervaren ploeg van de autosupermarktketen verlicht de franchisenemer van taken zoals de bestelling van wagens, het stockbeheer, promotionele activiteiten en marketing. Cardoen ondersteunt en zorgt voor concepten die helpen om klanten te binden in de naverkoop. Zo kunnen de franchises zich beter concentreren op de autoverkoop én het runnen van hun eigen zaak.

“Cardoen biedt autoverdelers die hun zaak opnieuw rendabel willen uitbouwen een interessant alternatief dankzij hun franchiseformule”, verklaart Marc De Prijcker zijn keuze voor Cardoen in plaats van opnieuw één enkel merk te gaan verdelen. Het brede assortiment van merken en de interessante aanbiedingen maken het mogelijk om de nodige omzet te realiseren.

“Wij stellen uiteraard onze kwalitatieve eisen aan de franchisenemers, maar ik kan gerust stellen dat de opstart van een nieuwe autosupermarkt veel minder investeringen vergt dan een klassieke concessie”, zegt Karel Cardoen, algemeen directeur van de gelijknamige onderneming.

“Wij zijn dan ook actief op zoek om onze franchisetak verder uit bouwen in Vlaanderen. Ik nodig geïnteresseerde ondernemers en concessiehouders daarom uit om met ons contact op te nemen. Onze franchisevoorwaarden zijn dezelfde als voor de eigen vestigingen: een voldoende ruime showroom, 7 op 7 open en een interessante commerciële ligging.”

Cardoen groeide het voorbije jaar tegen alle trends in met 45%. De autosupermarktketen kon de voorbije 20 jaar dan ook al meer dan 200.000 wagens aan de man of vrouw brengen. De franchise in Lier is, na de opening van de eigen autosupermarkt in Zaventem, reeds de tweede nieuwe vestiging van Cardoen dit jaar.