BRASSCHAAT – Voortaan kan elke reiziger gratis en vrijblijvend onmiddellijk juridisch reisadvies krijgen op onlineplatform Travelcure. Advocatenkantoor Advox ontwikkelde de tool omdat het vandaag veel vragen krijgt over geannuleerde of uitgetelde reizen als gevolg van de gezondheidscrisis.
Je bent nog niet op die langverwachte reis vertrokken en er duiken al meteen problemen op? Wat kan je doen? Wat zijn je rechten? Voortaan kan elke individuele toerist op een eenvoudige wijze informeren over zijn rechten via onlineplatform Travelcure. Als dat niet volstaat, biedt advocatenkantoor Advox, die de tool ontwikkelde, de mogelijkheid om elk dossier persoonlijk op te volgen.
“Er bestaan al een aantal platformen waar reizigers terecht kunnen voor verschillende soorten informatie, maar het probleem is dat ze vaak door het bos de bomen niet meer zien. En als ze al info ontvangen, krijgen ze die vaak heel laat omdat de regels constant veranderen”, vertelt advocaat Werner Leyssens van Advox.
Met Travelcure richt Advox zich zowel tot particuliere als zakenreizigers die advies willen over een geboekte vlucht, verblijf of pakketreis die uiteindelijk niet kan doorgaan. Achterliggend idee is dat het advocatenkantoor zijn parate kennis ter beschikking wil stellen van het publiek, zoals het dat ook al een tijdje doet met het onlineplatform benikinfout.be, waar verkeersslachtoffers gratis professioneel advies krijgen.
Dat er nood is aan dergelijk advies, blijkt uit het feit dat de Travelcure Facebookpagina na twee weken al 11.000 views telde en de website meer dan 1.500 bezoekers over de digitale vloer kreeg.