brantano Meir

Brantano opent eerste centrumwinkel op de Meir

ANTWERPEN – Voor zijn eerste centrumwinkel kiest Brantano voor de Antwerpse Meir. “Steeds meer mensen wonen en winkelen bewust in de stad. Logisch dus dat we opschuiven naar het centrum”, aldus Dieter Penninckx, ceo FNG. Tegelijk investeerde de keten recent in een uitgebreid webplatform met artificiële intelligentie.

Na een druk 2018 met de succesvolle lancering van de winkelformules Brantano market en boutik by Brantano, schrijft de modeketen een verrassend vervolg met de eerste centrumwinkel in ons land.

Dieter Penninckx: “We willen een bredere consumentengroep laten ontdekken wat er bij Brantano allemaal veranderd is. Onze ambitie is om uit te groeien tot dé referentiespeler voor mode en schoenen voor een breed publiek. En volgens ons ligt de toekomst van retail in een combinatie van online shoppen en offline service.”

Grootste retailwinkel van Brantano

Het pand op de Meir werd verbouwd met respect voor de historiek. Het gebouw telt twee verdiepingen en is met 1.350 m² meteen de grootste retailwinkel van Brantano in België. Op de Meir versmelten de fysieke winkel en de vernieuwde brantano.be tot één grote beleving. “Alle kleding, schoenen en accessoires bekijkt hij/zij op brantano.be en zijn leverbaar in de winkel. Maar ook omgekeerd werkt het: extra maten en artikels zijn in-store te bestellen en aan huis leverbaar. Hierbij speelt Brantano in op de groeiende online trend, online reserveren, adviseren en passen in de winkel.”

Om deze opening kracht bij te zetten lanceerde Brantano de campagne ‘van a naar b’. Een campagne waarmee ze de Antwerpenaren, en bij uitbreiding alle Belgen, willen laten weten dat Brantano de Meir verovert en iedereen uitnodigt om de nieuwe winkel te komen bezoeken. Deze campagne focust op mobiliteit en is dus voornamelijk zichtbaar op plaatsen gelinkt aan het openbaar vervoer.

Brantano behoort tot de FNG-groep, een sterk groeiende Benelux-modegroep met activiteiten in heel Europa.