Brantano

Brantano opent eerste centrumwinkel op Antwerpse Meir

ANTWERPEN – Vorig jaar investeerde Brantano fors in nieuwe winkelformules en een nieuw webplatform met artificiële intelligentie. Nu is het bedrijf van merkenkleding en –schoenen klaar voor een volgende stap. Deze zomer opent het zijn eerste centrumwinkel op de Antwerpse Meir.

Met het pand waar tot voor kort Princess was gevestigd, heeft Brantano voor z’n eerste centrumwinkel een toplocatie beet. Het pand wordt momenteel verbouwd. De opening is voorzien voor komende zomer.

“Steeds meer mensen wonen en winkelen bewust in de stad, en daarom opteerde Brantano ook voor een locatie in de stad. Dit is een belangrijke eerste stap, en we hebben ook andere steden in het vizier”, zegt Dieter Penninckx, ceo FNG Group, het moederbedrijf van Brantano.

Succes van artificiële intelligentie

Brantano schakelt zo een flinke versnelling hoger. Online gebeurde dat al met een nieuw webplatform dat werd uitgerust met artificiële intelligentie. Die brengt onlineklanten 25 procent sneller naar de check-out dan voordien en dat leidt tot een hogere conversie. Zo haalde Brantano in soldenmaand januari een online omzet die driemaal hoger lag dan in 2018. Voortaan biedt de webshop ook gepersonaliseerd stijladvies onder de naam Hellow.me.

Om al die nieuwigheden bekend te maken bij het grote publiek, start vanaf maart een media-offensief met de campagne Droom. Durf. Verander. Die loopt op TV, radio, online, op social media en op straat met een lokale actie op de Meir in Antwerpen.

“We zijn klaar met de uitrol van de plannen die we vorig jaar hebben aangekondigd. Met deze campagne willen we een bredere consumentengroep laten ontdekken wat er bij Brantano allemaal veranderd is.”

Lees ook

  • VZW
    04/11/2024
    Vzw Parochiecentrum Sint-laurentius Betekom
    Begijnendijk
  • BV
    04/11/2024
    Bouts Renov
    Wezembeek-oppem
  • VZW
    04/11/2024
    Invirtus
    Hasselt