heylengroup_wim_pb_2022020ccccccccccc1_5055d

BossData en boostU lanceren samen Merkado

Het Herentalse boostU en Antwerpse BossData slaan de handen in elkaar en lanceren Merkado. De twee marketingbureaus zijn het eens over de shift van retail naar online marktplaatsen. Dit allemaal met ondersteuning van Heylen Group.

De drie partners uit provincie Antwerpen willen met Merkado een totaal oplossing bieden voor de groeiende behoefte aan ondersteuning bij bedrijven die marktplaatsen een prominente rol willen geven aan hun bussiness.

Volgens Frank Laenens, medeoprichter van Merkado, is het een gat in de markt waar best tijdig op gereageerd wordt. “Net omdat marktplaatsen in België nog in de kinderschoenen staan, bieden ze kansen voor early adopters zoals Merkado. Het aantal concurrenten is zo goed als nihil en daardoor kunnen we een belangrijke voorsprong uitbouwen.” Merkado wilt bedrijven helpen met marketing via online marktplaatsen, ook bedrijven die al online handelen zouden baat kunnen hebben van het dienstenpakket van Merkado.

Merkado wil de zorgen van onlinehandel en marketing van haar klanten overnemen. Maxence Vercruysse is één van de oprichters van Merkado: “Tijdens mijn periode bij Bol.com merkte ik al dat bedrijven veel moeite hadden om marktplaatsen efficiënt in te zetten. De marketing partners van die bedrijven schoten vaak tekort omdat ze de kennis en ervaring niet in huis hadden.” Merkado zet juist op deze kennis in.

Wim Heylen bevestigt de gedachtegang achter Merkado: “Je kan tegenwoordig niet meer om marktplaatsen heen. Voor vele groot- en kleinhandelaren zijn deze platforms een cruciale tool geworden in hun bedrijfsstrategie. De vraag bij Heylen Group was niet ‘of’ we zouden investeren in de marktplaatsensector maar wel ‘wanneer’ we dat zouden doen.”