De verkoop van vriesverse kwaliteitsproducten aan huis zit kennelijk in de lift. Bofrost werft in elk geval bijkomend personeel aan. Het verdwijnen van O’Cool en de afbouw van Ijsboerke heeft kennelijk een opening in de markt gemaakt. “De klant is het vooral om de service te doen”, zegt manager Wim Van Hoof.
De diepvriesmarkt is in volle beweging. De intocht van het Franse Picard is daar evenmin vreemd aan. Bofrost zet dan ook alles op alles om de marktposities te versterken en allicht uit te breiden. “Wij hebben nog niet kunnen becijferen wat de gevolgen zijn van de verschuivingen in de sector maar dat is niet onze eerste bekommernis. Wij willen als Bofrost vooral organisch groeien, vanuit onze eigen kracht. Het gaat dan vooral om een goede service naar de klanten toe. In deze crisistijden is dit een erg waardevol gegeven.”
Bofrost is een Duitse groep die in een snelle expansie met zijn huis-aan-huis leveringen grote gedeeltes van België bedient. Het beschikt daartoe over verschillende regionaal gespreide depots.Nogal wat klanten bestellen online. Het initiatief om de Belgische markt op te gaan werd destijds uitgetekend vanuit Kontich. Kontich is ook vandaag nog altijd het oudste en meteen ook het grootste depot van het land. Daar worden trouwens bijkomende medewerkers aangeworven. Het gaat dan vooral om chauffeurs, verkopers en magazijniers. “Wij werken vooral met mensen in buitendienst en we stellen nogal wat verloop vast. Daarom werven we geregeld nieuwe mensen aan.”
Met een omzet van 55 miljoen euro en 400 personeelsleden wordt het bedrijf vandaag aangestuurd vanuit Leuven.