In vaccinatiecentra, ziekenhuizen en apotheken, waar gesprekken worden gevoerd achter maskers en wanden, is de verstaanbaarheid niet altijd optimaal. Een VoiceBridge bestaat uit twee intercom units die eenvoudig geïnstalleerd worden op hygiënische beschermingswanden, één binnen en één buiten. De moderne, volautomatische intercom met ruisonderdrukking en echocompensatie zorgt voor een duidelijke communicatie. De VoiceBridge 2.0, gelanceerd in januari 2021, werd gebouwd met een nieuwe, snellere processor, twee digitale microfoons, een grotere luidspreker en uitgerust met verbeterde algoritmes voor ruisonderdrukking en echocompensatie.
Marc Janssens, zaakvoerder Public Intercom: “Het spreken achter een plexischerm en een mondmasker kennen we nu allemaal en we ondervinden allemaal dat dit niet altijd even gemakkelijk is. Om de communicatie tussen artsen, verpleging, apothekers en winkeliers enerzijds en bezoekers en patiënten anderzijds te verbeteren, hebben we met Public Intercom nu het VoiceBridge intercomsysteem op de Benelux markt gebracht.”
De patiëntenopname van de drie ziekenhuiscampussen van GZA Ziekenhuizen in Antwerpen maken reeds gebruik van het systeem. Omdat bij het patiënten- en bezoekersonthaal de gesprekken al vele maanden moeilijk verliepen, werden de individuele werkplekken bij de receptie uitgerust met 13 VoiceBridge 2.0 units.
“De akoestiek van de ontvangsthal is hier erg problematisch. Een vier uur durende dienst met masker achter een acryl scherm zijn tot nu toe erg vermoeiend geweest. Met de VoiceBridge werk het nu veel meer ontspannen. Het personeel is erg blij met deze oplossing”, zegt Laura Bertho, Teamleider Onthaal en Inschrijvingen bij GZA Ziekenhuizen.