Merken moet je kunnen “beleven.” Elk merk heeft een eigen ziel en die kun je laten aanvoelen. Het Antwerpse live communicatiebureau The Oval office en event cateraar Silverspoon hebben hun expertise in dit opzicht bijeengebracht en de firma Brands and Butter opgezet. Op het strand van Knokke hebben ze voor het automerk BMW een “totaalbeleving” uitgetekend.
The Oval Office uit Deurne en Silverspoon uit Wijnegem hebben al wel vaker met elkaar samengewerkt. De idee is dan ook gegroeid om de wederzijdse contacten te formaliseren en uit te bouwen tot een vorm van joint venture. Brands and Butter biedt voortaan events aan waarbij het culinaire gekoppeld wordt aan de communicatie. De BMW Beach Lounge in Knokke trekt onderhand duizenden enthousiastelingen.
Merken en bedrijven zijn steeds vaker op zoek naar originele en authentieke live ervaringen om hun doelgroepen te bereiken. Dankzij de gecombineerde ervaring van The Oval Office en Silverspoon biedt Brands and Butter bedrijven vanaf nu de mogelijkheid om via één enkele partner totaalconcepten te realiseren die het culinaire en logistieke combineren. Brands and Butter profileert zich als one-stop-shopping partner. Marketeers kunnen er niet enkel terecht voor de vertaling van hun merkwaarden naar een culinaire totaalbeleving, maar hoeven zich ook geen zorgen te maken over het personeel, vergunningen, financiële opvolging en alle mogelijke risico’s die het uitbaten van een horecaconcept met zich mee brengt. Die combinatie is uniek voor de Belgische markt.
Ken Koeklenberg, managing partner van The Oval Office: “Een product, een merk of een dienst ‘beleven’ zorgt voor een groter engagement van consumenten, klanten en medewerkers. Met Brands and Butter willen wij verder gaan dan communicatie via de ogen en de oren alleen, we willen ook via de neus en de smaak merkwaarden communiceren”.
Bart Claessens, zaakvoerder van Silverspoon: “Met Brands and Butter creëren we grote en allesomvattende concepten die verder gaan dan traditionele eventcatering. Onze chefs en foodstylisten kunnen zich creatief uitleven en het smakenpalet volledig afstemmen op het DNA van een merk en zo het verschil maken. Bovendien bieden we onze klanten een praktische oplossing wanneer het er op aankomt een uitbating te realiseren die meerdere dagen tot weken duurt”.
Met de exploitatie van de BMW Beach Lounge in Knokke-Heist bewijst Brands and Butter deze zomer al meteen de sterkte van het nieuwe business model. Niet minder dan 30.000 gasten zullen er nog tot 30 augustus kunnen genieten van een complete BMW-ervaring: naast het prachtige interieur en de presentatie van de laatste automodellen, staan er ook live optredens door DJ sets en modeshows op het programma.
De exclusieve lounge bestaat uit een overdekte, luxueus ingerichte ruimte van 450 m² met een 100-tal zitplaatsen en een groot terras van 600 m² met zicht op zee. De chef introduceert hier zijn ‘sharing plates’, een combinatie van vijf gerechtjes die elkaar perfect aanvullen, van Vlaamse klassiekers, Zuiderse tapas tot Aziatische lekkernijen. De bijpassende wijnen zijn geselecteerd door Bart Claessens in samenwerking met VA.S.Co Group, de desserts gesigneerd door Roger van Damme.